google ads

Få flere kunder med Google Ads

Drømmer du om flere kundehenvendelser eller øget salg via din webshop, så bør du helt sikkert benytte dig af annoncering på Google Ads, hvis du ikke allerede gør det i dag. Google Ads er en af de mest benyttet digitale annonceringskanaler – og det er med god grund. Når du annoncerer via Google Ads kan du nemlig se, hvor mange penge du bruger, samt hvor mange gange du får dine penge igen (return on investment). I næsten alle brancher og industrier vil det være oplagt at annoncere på Google, eftersom din målgruppe aktivt vil søge efter dine services, produkter eller ydelser.

Mulighederne med annoncering på Google Ads

Der findes mange muligheder med Google Ads, hvilket giver mindst lige så mange faldgruber og øger chancen for, at du kan begå fejl i din opsætning. Heldigvis findes der mange gode artikler om Google Ads annoncering, som kan hjælpe dig med nogle af de mest grundlæggende elementer i dine kampagnestruktur.

Grundlæggende kan Google Ads opdeles ud fra de forskellige annonceformater herunder:

  • Søgeordskampagner
  • Google Shopping
  • Display annoncering herunder banner visning I form af remarketing, custom intent mm.
  • YouTube Ads herunder branding og Aquire Leads

For din virksomhed vil både søgeordskampagner og display annoncering være oplagt, eftersom der typisk vil være søgninger efter lige netop de produkter, ydelser og services, som du tilbyder. I særtilfælde hvor du har et unikt og revolutionerede produkt såsom software eller en app, hvor der ikke er et erkendt behov, vil det ikke nødvendigvis give dig meget at være repræsenteret via søgeordskampagner.

YouTube annoncering er et godt annonceformat, når det kommer til top funnel, hvor du ønsker at sprede budskabet om dine produkter og tjenester samt styrke dit brand. Som noget helt nyt er det også muligt at indsamle leads direkte på YouTube gennem deres nye annonceformat Aquire Leads. Det minder om Facebooks Lead Ads format, som i mange år har været en stærk annonceringsmulighed. Hvis du er tidligt med på YouTube bølgen, har du derfor mulighed for at indsamle mange værdifulde leads til få annoncekroner. Ønsker du blot at øge kendskabsgraden og styrke din digitale tilstedeværelse, så kan du med skarpe videoannoncer nå ud til rigtig mange mennesker i din målgruppe til meget få penge kontra f.eks. TV reklamer.

Google Shopping er et annonceformat, som kun er relevant for webshops, eftersom det kun er produkter, der bliver vist gennem deres feed. Det er til gengæld et sindssyg stærkt annonceformat, fordi forbrugerne har mulighed for at sammenligne priser på produkterne direkte i Googles søgeresultat. Har du en webshop er Google Shopping en uundværlig kampagnetype, hvis du ønsker en høj ROAS.

google ads bureau

Brug et Google Ads bureau

Google Ads kan være meget kompliceret at sætte op, men at skulle overvåge og løbende optimere kan være en lige så stor udfordring for mange. Derfor kan det være en god idé i mange tilfælde at få et Google Ads bureau til at varetage din annoncekonto. Afhængig af hvor mange penge du bruger på annoncering, behøver det ikke nødvendigvis at være dyrt at få hjælp til Google Ads. Bruger du mellem 3.000-10.000 kr. på annoncering, kan du nøjes med at bruge mellem 3.000-5.000 kr. til administration hos et Google Ads bureau. Her er det selvfølgelig være at tage i betragtning, hvor meget tid du kan spare ved ikke selv at skulle varetage din Google annoncering. Dertil skal det også nævnes, at det selvfølgelig kræver viden og mange års erfaring at opsætte kampagner ud fra en grundig og velovervejet struktur.