firmalogo

Klistermærker med logo som markedsføring af dit firma


Som firma er der én ting, man ikke kan undgå: Reklame. Reklame er den eneste måde, man rigtig kan hive nye, potentielle kunder ind.

Der er mange forskellige måder, man kan brande og række ud, og én af de måder er ved hjælp af klistermærker med logo. Klistermærker er en nem og forholdsvis billig måde at sprede reklame, og det kan bruges både på messer og i bybilledet.

Klistermærker og din målgruppe

Klistermærker er især en essentiel ting at have, hvis din målgruppe er teenagere og unge voksne. Hvis du har et logo, der er flot og lækkert at se på, vil det i sig selv blive en dekoration: Det vil blive sat på bygninger og computeren, lygtepæle og vandflasker.

Klistermærker har fået en ny æra hos unge, og de vil helt automatisk få spredt navnet på dit firma, så endnu flere mennesker vil blive udsat for det. Denne langsomme tilvænning vil gøre, at dit firma kommer til at virke bekendt. Dine nye kunder vil have set dit logo og navn i hele byen, og dit firma vil være det første, de kommer i tanke om.

Hvis dit firma altså brander sig til en yngre målgruppe, bør klistermærker helt klart være noget, I ligger inde med; og måske skal det gamle logo endda have et facelift, inden det trykkes som klistermærke. Jo federe, det ser ud, desto større er chancen for, at dine kunder vil tage det i brug.

Hvis du har en café, der brander sig til unge, kan det være rigtig smart at have gratis klistermærker stående ved disken. Så kan dine kunder taget et helt gratis, og de vil til gengæld sprede reklame uden selv at vide det.

klistermærker

Hvordan skal et lækkert klistermærke se ud?

Et klistermærke har ikke megen plads til reklame, og i stedet for at trykke det som en sådan, skal der tænkes kreativt.

Et klistermærke med logo bør ikke have overflod af detaljer. Se for eksempel på de lyserøde klistermærker fra Joe and the Juice. Det er et monokromt klistermærke med høje kontraster og simple silhuetter, der bare er blevet ikonisk og kan findes i alle byer fra mellemstørrelse og op!

Dit klistermærke kan også være et visitkort; med simpelt design og læselige bogstaver kan du levere et nåde sjovt og personligt indtryk, både hos kunder og kollegaer, på messer og i dagligdagen!

Dit logo behøver ikke være præcis det samme på dit klistermærke. Du kan omdesigne det, så det ligner, men ser smartere ud. Du kan eventuelt hyre en yngre grafisk designer, der kan omformulere dit logo til en yngre målgruppe.

Det gør heller ikke noget, at dit klistermærke ser urbant ud og passer ind i bybilledet. Et moderne og trendy klistermærke med logo skal nok tillokke en vis demograf, og du vil hurtigt kunne se liv og glade dage i din forretning. Klistermærker med logo er en rigtig god investering, og hvis du ikke kan se, at de virker, kan du altid holde op med at bestille dem.