udendørs reklamer

Outdoor reklamer fanger øjet

Der kan være mange måder at reklamere for et produkt på. Det kan dog være svært for virksomheder at finde den helt rigtige måde at nå ud til sin målgruppe på. Mange gange kan reklamerne i fjernsynet blive ensformige, og det kan være svært at huske dem fra hinanden.

Nogle firmaer er gået over til at bruge outdoor reklamer. Det viser sig at 81% af alle mennesker lægger mærke til de reklamer, der findes udendørs. Af de mennesker der ser reklamerne udendørs, vælger en stor del at handle på det.  

branding strategi

Derfor er outdoor reklamer effektive

Outdoor reklamer har vist sig at være meget effektive, når det kommer til at brande et produkt. Mange mennesker lægger mærke til reklamerne udendørs. Det er en anderledes måde at reklamere på, og mange mennesker får netop øje på reklamerne udendørs, fordi det er anderledes og skiller sig ud. Reklamerne er med til at pynte bylivet og skille sig ud fra de gængse reklamer, der er i fjernsynet, eller som popper op på computerskærmen.

Det er muligt at reklamere på mange forskellige måder udendørs, og det er nærmest kun fantasien, der sætter begrænsninger for reklamens idé og størrelse. Outdoor marketing er en effektiv måde at reklamere på, og det kan skræddersyes efter firmaets ønsker. Alt efter hvor og hvem reklamen skal målrettes, kan det skræddersyes, så reklamen rammer den helt rigtige målgruppe.   

Pynt bylivet

Ved at bruge outdoor reklamer er det muligt at påvirke den specifikke målgruppe på en helt anden måde. I gadebilledet sker der noget andet, end det målgruppen er vant til, og derfor kan det være, at de lægger mærke til reklamerne. Der kan være mange forskellige måder at pynte bylivet på.

En mulighed er at få lavet medier til cykler. Det er for eksempel muligt at få lavet saddelovertræk til cyklerne. Dette skaber både værdi for målgruppen, fordi overtrækket kan bruges, når det regner, og det viser firmaets brand frem.

Det er også muligt at få hængt store bannere op på en bygning. Når målgruppen går forbi, vil deres øjne drages af det store banner og måske vække deres nysgerrighed. Det behøver ikke kun, at være bannere, der kommer op at hænge, det kan også være malerier, der både skal bruges som reklame, men som også er med til at pynte bylivet. Derudover kan man også få sin reklame op på et digitalt board, som kan vise et brand frem.